24 februari, 2010

"Såsom det var av begynnelsen..."

Rädslan är stark.
Det okända farligt.
Det jag inte har kontroll över läskigt.

Formen blir viktigare än innehållet när vi krampaktigt håller tag kring en organisation och struktur som vi känner. Jag ger mig själv tolkningsföreträde, kräver att jag ska sitta i orubbat bo. "Vänta tills jag är död med att ändra på något - så slipper ni försöka ändra på mig"

Framtiden är till för ett förändrat/förnyat/utvecklat jag!
Framtiden är inte gjord för att jag själv ska passa i den utan att själv ändra mig. Framtiden ligger imorgon - i en dag jag inte känner, med erfarenheter jag faktiskt ännu inte känner till, med kunskaper jag kan vinna.

Den första kyrkan samlades inte vid solnedgången - den samlades på morgonen för att se solen gå upp - ytterligare en dag av nåd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar