08 februari, 2013

Nytt rum = ny utsikt

Flytten går en trappa ner. Minus ett fönster + ett antal kvadratmeter.

Ett nytt kontor är som ett oskrivet blad. Men det är lätt att, precis som med bladet, sätta det i kopiatorn - så ser det ut som det tidigare.

Jag kommer inte längre att kunna ha översikt över kyrkporten till Gustav-Adolfkyrkan, men jag kommer att kunna följa tidens gång på dess tornur (eller de gånger då uret inte går).

Jag tar med stol, dator och högar med papper. Det är spännande om jag kan få högarna att försvinna bättre i det nya rummet...

Det blir nya grannar - nu närmare "mina egna" medarbetare istället för inklämd mellan två andra avdelningar. Det kommer att bli tystare och lugnare.

Vår nya expedition tar språng framåt. Klockan 11 igår var vi överens om vad som skulle göra - nu 24 timmar senare är de nästan klara att installera den nya, tillgänglighetsanpassade, dörren.

Nu tar jag min blomma i handen och går förbi mitt nya rum på väg till lunchen. Alla övriga jämförelse med en viss film lämnar jag därhän.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar