19 mars, 2013

Kallad - till vad

Kallelsen finns i hjärtat, avslöjar sig i engagemang och vilja.
Kallelse finns i tron, i relationen till Gud som ständigt söker dialog och form med min nästa.
Kallelse finns i i den rationella tanken, i förnuftets röst, budgetens viskningar och klokskapens rop.

Kallelse finns i andra människors ögon som ser det jag inte själv kan se, inte själv kan bejaka.
Kallelse finns i gemenskapen där jag får formas, där jag får växa, där jag får uppgifter.

Tvivel och kallelse hör samman. Tvivlet gör mig ödmjuk och mindre säker på min egen väg.
Uppmuntran och kallelse hör samman, genom att få se det jag inte själv ser, genom att våga steg ur i det okända.

Så prövas min kallelse varje dag.

Det jag vet är att Gud varje dag säger: Vade me cum (förutsatt att Gud talar latin)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar