16 mars, 2013

Hipp hipp, Hurra

Jag ser fram emot Hipp hipp:s nya serie om en kyrkoherde gestaltad av Johan Glans.

Igenkännandets glädje är ju alltid stor.
Farhågan är att jag kommer att haka upp mig på de små detaljerna som blir fel, för jag tror inte att jag har sett någon film med en inblandad präst som lyckats med liturgin. Det är alltid något som är fel pga okunskap eller att man valt en annan färg på stolan för att den är snyggare.

En annan farhåga är att det kanske inte blir en parodi utan en dokumentär... Jag befarar att jag själv med bara fem års erfarenhet kommer att känna igen varje situation.

Men det roligaste är att de väljer att gestalta Svenska kyrkan. Skapar man en humorserie om henne så tar man henne samtidigt på allvar. Det är ju ingen idé att skämta om något man inte bryr sig om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar