05 september, 2013

HWJV

Ja, alltså: How would Jesus vote...

SSU verkar vara inriktade på att göra Jesus till bff (best friendster forever). Men det blir som barn som grälar om vem mamma & pappa älskar mest, helt fel.

Är det så att Jesus inte skulle rösta på någon viss nomineringsgrupp?

Visst kan jag tycka att Jesus borde göra ditt och datt, men jag blir bara besviken när Gud inte rättar in sig i mitt eget tankemönster. Även när det gäller kyrkovalet.
Som präst har jag, tyvärr, flera gånger funderat över hur de tänk, de förtroendevalda jag mött. Men jag har landat i att vi, precis som syskon, inte har valt varandra utan valt Jesus.
Jag har valt att inte välja vid kyrkovalet. Som präst har jag mitt uppdrag och vill/bör/ska inte välja vem jag delar frsamlingsansvaret med. Jag vill inte sitta vid sammanträdesbordet och tänka att jag älskar den ena gruppen mer än den andra.

På SSU-frågan finns ett annat svar, "jag har utvalt er" allihopa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar