04 maj, 2013

Föreningsutveckling

Om en timme bär det av med bil till Arlanda och ett flyg kl 06.00 imorgon bitti...

Till Malta.

Svenska innebandyförbundet satsar, tillsammans med föreningarna, mycket resurser på att utveckla, stärka och rusta föreningarna inför framtiden.

Det handlar inte om innebandyklubban, utan om ordförandeklubban. Har vi inte en bra organisation står allt och faller med en enskild eldsjäl, en särskild årgång, lokalresurser, tillfälligheter.

Jag är stolt över att svensk innebandy satsar på föreningen. För 10 år sedan var jag och 20 personer till på en utbildning till Föreningsambassadörer. Jag hoppas att det gick bättre än för oss i Västergötland. Erfarenheten är väl den att man nu riktar resurserna in i föreningarna istället för några externa aktörer som kommer in från sidan och vet bäst...

Tanken slår mig, och jag kommer att ha med den under veckan - vilka paralleller finns till kyrkans organisation? Var sätter vi i kyrkan in våra resurser? Går det att lära (in)?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar