11 oktober, 2012

Giv akt! eller upplyft era hjärtan...

"Tandkrämstuberna står i givakt"

Ord som jag hört 1000 gånger, men så ramlar en ny betydelse ner. Eller ny, jag förstod vad det betydde från början.
Givakt är Giv akt, var uppmärksam, räta på dig, hitta din plats, total närvaro för uppgiften, befälhavaren är närvarande.

Under mitt besök i den evangeliska ortodoxa församlingen i Indianapolis hörde jag före varje textläsning "pay attention", och jag förstod meningen med "upplyft era hjärtan till Gud".

Idag var det Givakt som hjälpte mig. När vi lyssnar till bibelordet ska vi vara som soldaterna som står uppställda för sin befälhavare.

Det är inte Anslagstavlan på teve, inte allmän information, inget tillkännagivande - det är Någon som talar till mig som är Lärjunge.

Giv akt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar