31 mars, 2012

Rengöring av kaminluckan

Äntligen!

Under 3 år har jag kämpat med att få bort sotet på insidan av glaset i kaminluckan. Jag har kämpat med vatten och tidningspapper, hushållspapper (tar lång tid) med potatiskskivor i elden (fungerade inte).

För några veckor sedan använde jag grovdamsugarens munstycke, och se: sotet försvarnn! Men i små smala strängar.

Idag hade hjärnan tänkt klart, så ut i bilen och hämta förnsterskrapan - och hepp! På 10 sekunder var allt sot borta! Lite sotrester var kvar, men inte så att det störde.

Varför fick jag inte veta detta från början? Men nu vet jag!

Uppdatering oktober 2014: På ICA stod den plötsligt där "Rengöring för kamin" Sprayflaska, enklare, renare. Inte lika basic med gnidande av aska, men bättre för glaset!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar