05 mars, 2012

Jag avstår från...

... att blogga och kommentera Svenska kyrkans organisation!

Den sista månaden i tjänst var speciell, kanske framförallt genom att jag på djupet förstod och levde med skillnaden mellan att ha en åsikt och vara med och besluta/påverka.

Från att ha haft tydlig makt att påverka inför olika beslut så övergick samma bedömningar om framtid, teologiska analyser, prioriteringar mm till att bli Åsikter.

Jag är fortfarande en del av Svenska kyrkan. Tycker om Svenska kyrkan (observera dubbeltydningen och fundera vilken tolkning du själv läste in först...), men ser mig själv i ett läge där jag inte ska peka finger, ha åsikter mm om hur engagerade förtroendevalda och anställda medarbetare väljer att utforma kyrkan där och då. Jag vet att det inte är lätt.

Visst har jag åsikter - men jag tror inte att de är uppbyggliga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar