24 maj, 2012

Vikten av uppmuntran

Igår fick jag feedback - och fick energi.
Jag vet att jag själv kan ha svårt att återkoppla positivt, antagligen har jag för höga förväntningar och tar "bra" som självklart.

Själv vill jag inte ha beröm för sådant man ska förvänta sig av mig, gärna ett tack, men inte beröm.

Den positiva känslan av att bli sedd är viktig, men inte de gånger jag genat eller fuskat utan att det märks.

Jag blir inte klok på mig själv. Jag ser att jag är ologisk, men...

Det är som med mat som vi alltid ska berömma "vad gott det är", för om vi inte säger det innebär det...

All mat är inte god (men trots det viktig och mättande) och allt jag gör i arbetet blir inte bra (men ändå viktigt).

Jag får se om jag får till det för egen del idag - och om jag kan uppmuntra en medarbetare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar