31 januari, 2015

Flerfrontskrig

I de yngre delarna av familjen finns det ett intresse och en fascination av krig och militärer.
Som personer är de nog det mest fredliga man kan hitta - men de brottas med frågor om vapen, anfall, gränser et i lekens värld (om inte alla kunde stanna där...)

Idag var det dags att pröva den egenutvecklad spelplanen.

Men fyra länder samtidigt... Som gjort för pakter etc...

Hur är kyrkans "krig" idag?
Räcker det med fyra fronter?

Är det detta som gör det så svårt att samverka: Vi alla ser "fienden" men hen kommer från så olika håll och iklädd så olika rustning som kräver olika val av moteld.

Är det så jag kan förstå mina trossyskon när jag lyssnar och läser och inte riktigt kan förstå?
De ser något helt annat än vad jag gör.

För vissa är fienden nära och starkt rustad - och reaktionen med den.

Jag får fortsätta följa pojkarnas kamp med det militära - och kanske lära mig mer på många plan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar