19 januari, 2015

Inte nervös

men nyfiken och förväntansfull.

På söndag tas jag emot som präst i Tranemo församling.
Ännu har jag hunnit träffa medarbetarna - men nu ska jag möta församlingen.

"First impression last" - och det är lätt att vilja göra lite mer än vanligt, att försöka framställa mig lite "bättre" än vad jag tycker att jag är annars. På samma sätt kan det vara även i Tranemo kyrka på söndag, kanske lite finare fika, kanske lite mer uppmärksamhet.

Det är en kamp i att vara sig själv.

Det som gör att det finns stråk av nervositet ligger just i att det finns en fara att jag inte vågar vara mig själv, utan att vara någon som de jag möter ska tycka mer om mig.

Så jag försöker uppmuntra min nyfikenhet - att fokuset inte ligger på mig i mötet.
Förväntansfullheten - att det kommer några och möter mig.

Nu är det en veckas kamp att inte göra för mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar