02 februari, 2015

Ung i kyrkan

Igår mötte jag unga ledare och konfirmander i Tranemo kyrka.

Nu ligger det på mitt ansvar att använda min tid, de medel jag har, de förebilder jag kan hitta, de gudstjänstformer där en plats för gudsmötet kan utformas - för ungdomarna i Tranemo och Kind.

Konfirmander
Unga ledare
Gymnasister på väg till dopet och konfirmation
Växtplats för den unga tron

Och framförallt det vi alltid strävar mot: En enhet i söndagens mässa mellan gammal och ung, man och kvinna, hängiven och trevande, trosviss och tvivlare, sångare och kraxare, aktiva och passiva, erfarna och nybörjare, anställda och ideella, rika och fattiga, lyckliga och sorgsna, friska och sjuka, snabba och långsamma, osv...

Min ingång är unga - men den ingången öppnar också upp alla andra dörrar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar