01 juni, 2013

Billiga poänger på andras bekostad

Du är förvarnad, åtminstone.

Dagens Symbios. Läste på Seglora smedja och läste fel. Det stod inte Dag Sandahl som jag trodde, utan Dagens Seglora... Olika antal bokstäver, men styrker väl tesen att ytterligheter har en benägenhet att mötas i var sin ände av cirkeln. Lite blir det som när journalister intervjuar varandra i TV, man undrar var nyheten är mitt bland alla kommentarer.

Seglora smedja måste vara sponsrat av Centerpartiet. Seglora ligger ju söder om Borås, men kyrka har precis som Centern flyttat till Stockholm (för övrigt fick Skansen den näst bästa kyrkan, Kinnaruma kyrka hamnade i Ramnaparken, Borås. Det kunde alltså blivit Kinnarumma smedja...)

Kyrkans tidning eller Tidningens kyrka med tanke på uttalandet att Kyrkans tidning nu ska sätta agendan för samtalet. Ett uttalande som säkert inte går att koppla till den första punkten...

Slut med billiga poänger, tack och lov, men nu är systemet rensat.

F ö är det svårt att komma runt bloggen Kristen opinion. Av någon anledning är det för mig som en symbios mellan de två DS (Dag Sandahl och Dagens Seglora), något som ingen av de tre inblandade skulle uppskatta gissar jag. Men bra är det. Kristen opinion alltså, inte mitt försök till ytterligare en billig poäng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar