28 augusti, 2012

Fråga om rapport - efter 15 år

Från Uppsala kom en fråga på mitt mobilsvar - vi vill ha en kopia på din undersökning om barnlöse 1997. Visst är det roligt att ens arbete och möda är efterfrågat, men varför inte tidigare?

Jag har själv försökt tillämpa resultatet från min egen forskning i Herrljunga, att öka andelen musik/körverksamheter istället för de vanliga grupperna.

Kör och musik har sin utgångspunkt i gudstjänsten, blir delaktiga, hittar ord för tron. (Statistiskt visat..)

Hur tar vi tillvara kunskaper mer än åsikter? Visst är det viktigt att ha en bild av hur man vill att det ska vara - men om den inte har en förankring i verkligheten?

Jag hoppas att Gunnel mfl kan hitta något i min rapport som kan bidra med något litet för att "Barn, musik,  gudstjänst" ska utvecklas - och att vi fortbildar ky Rkomusiker blir bättre barnlekars och barnlekarna bättre musiker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar