16 mars, 2010

Lagar och förordningar

Människans uppdrag från skapelsen (med den enda begränsningen i att inte äta från ett visst träd) behövde senast utvecklas till 10 budord, som i sin tur utvecklades till mängder av bud innan 5 Mosebok nått sitt slut. Något enkelt blir med tiden allt mer komplicerat med nya förutsättningar, frestelser osv.

Så sitter jag idag med en "att måste göra-lista" som växer snabbare än jag hinner beta av det som fanns när jag började.

Avtal, regler, bestämmelser, ordningar, reglementen, analyser, instruktioner, pastoraler, rapporteringar...

Var och en förstår jag dom, ser vikten i att vi anstränger oss för att inte sätta de minsta sist, utsätta någon för fara, visa hur vi använder pengarna, hur vi använt det uppdrag vi fått osv.

Det är mängden som tröttar, sisyfosarbetet i att aldrig bli klar.

Runt mig finns det alltid någon som jag prioriterar - och många jag väljer att inte prioritera. Vissa får snabba svar och andra inte alls.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar